تبلیغات
جلال طاهری - كمانچی، اولین هلیکوپتر رادار گریز
 
جلال طاهری
افزایش دسترسی مردم به اینترنت
درباره وبلاگ


هم اكنون مردم به اینترنت اعتماد ندارند و هدف ما اعتماد دادن به مردم است

مدیر وبلاگ : جلال طاهری
نویسندگان
نظرسنجی
شما به کدام یک از زمینه های علمی زیر علاقه ی بیشتری دارید











هلیكوپترRAH-66 كمانچی طرح مشترك كمپانی بوئینگ و سیكورسكی به عنوان اولین هلیكوپتری كه علاوه برعملیات تهاجمی توانایی انجام ماموریت های شناسایی را نیز دارد و همچنین اولین هلیكوپتر پنهانكار ؛نسل پیشرفته از پرنده های ارتش امریكاست. ((كمانچی)) برای خدمت در گردان های هلیكوپتری تهاجمات سبك طراحی شده و بیشتر بعنوان مكمل برای اپاچی در میادین نبرد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
پیشرانه های كمانچی دو دستگاه موتور پیشرفته ی توربو شفت T800-801 با قدرت 1440 شفت اسب بخار ساخت LHTEC بوده كه با توجه به بدنه ی با مقاومت كم در برابر هوا بسیار سریعتر از اپاچی كه از نظر اندازه نیز از كمانچی بزرگتر است پرواز میكند.سرعت كروز این هلیكوپتر حدود 310 كیلومتر بر ساعت میباشد.

هلیكوپترRAH-66 كمانچی طرح مشترك كمپانی بوئینگ و سیكورسكی به عنوان اولین هلیكوپتری كه علاوه برعملیات تهاجمی توانایی انجام ماموریت های شناسایی را نیز دارد و همچنین اولین هلیكوپتر پنهانكار ؛نسل پیشرفته از پرنده های ارتش امریكاست. ((كمانچی)) برای خدمت در گردان های هلیكوپتری تهاجمات سبك طراحی شده و بیشتر بعنوان مكمل برای اپاچی در میادین نبرد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
پیشرانه های كمانچی دو دستگاه موتور پیشرفته ی توربو شفت T800-801 با قدرت 1440 شفت اسب بخار ساخت LHTEC بوده كه با توجه به بدنه ی با مقاومت كم در برابر هوا بسیار سریعتر از اپاچی كه از نظر اندازه نیز از كمانچی بزرگتر است پرواز میكند.سرعت كروز این هلیكوپتر حدود 310 كیلومتر بر ساعت میباشد.
مهمترین نقش كمانچی جستجوی نیروهای دشمن و مشخص كردن انها برای هلیكوپتر اپاچی در تمام شرایط جوی و شب است . برای نیل به این هدف كمانچی به انواع سنسور مادون قرمز شده است كه میتوان به سیستم دید روبه روی مادون قرمز FLIR و سیستم اطلاعات پروازی head up یكپارچه شده با كلاه خلبان اشاره كرد كه در پرواز های نزدیك به سطح زمین قابلیت فوق العاده ای را به خلبان میبخشد البته این هلیكوپتر در عملیات های تهاجمی سبك نیز میتواند نیروهای پیاده را همراهی كند.بطور كلی دو ماموریت دیده بانی و تهاجمی هوا به هوا و هوا به زمین برای این پرنده در نظر گرفته شده است.
تجهیزات عملیاتی كمانچی شامل سیستم دید در شب برای خلبان:نمایشگر نصب شده روی كلاه خلبان:سیستم الكترواوپتیكی شناسایی هدف و سیستم های اویونیك،ناوبری،شناسایی و مخابرات كاملا یك پارچه شده است.
سیستم های هدف یابی شامل FLIR :فاصله یاب و نشانه گذاری لیزری و سیستم رادار موج میلیمتری longbo از همان نوع نصب شده روی اپاچی به همراه سیستم تلویزیونی پیشرفته است.از جمله سیستم های بی نظیر ان میتوان به خط انتقال داده ها اشاره كرد كه با اتصال كمانچی به هلیكوپتر های دیگر و مركز فرماندهی این پرنده را با شبكه ی ماشین های جنگی موجود در میدان های ابرد دیجیتالی یكپارچه میكند . مقطع راداری كمانچی كمتر از مقطع راداری موشك هلفایر است !!!! .برای كاهش مقطع راداری تمام تسلیحات كمانچی در محفظه های داخلی حمل میشوند حتی توپ 20 میلیمتری هلیكوپتر در مواقعی كه مورد استفاده قرار نمیگیرد چرخیده و پشت برجك جای میگیرد.تمام بخش كناری كه از مواد مركب است صاف و بدون انحنا بوده و در ساختمان برجك و پوشش موتور نیز از همین رویه پیروی شده است.

مقطع راداری كمانچی از روبه رو 360 بار كمتر از اپاچی بوده یعنی این هلیكوپتر 5 برابر بیشتر از اپاچی میتواند به دشمن نزدیك شود. علاوه بر پنهانكاری راداری كمانچی توانایی پنهانكاری صوتی را نیز داراست.روتور این هلیكوپتر نصف روتور دیگر پرنده های هم كلاس صدا دارد.روتور اصلی 5 تیغه؛فن و روتور دم كمترین تداخل اغتشاش هوا را دارند.
به طور كمانچی میتواند 40٪ بیشتر از اپاچی به هدف نزدیك گردد بدون اینكه مورد شناسایی صوتی واقع گردد.
جهت جلوگیری از شناسایی توسط سیستم های گرمایاب و یا موشك های هدایت شونده ی گرمایی شركت سیكورسكی طرح بینظیر را برای بدنه ی كمانچی تدارك دیده است. در این طرح هوای سرد ورودی موتور با هوای گرم اگزوز تركیب شده و دمای ان را پایین می اورد؛سپس گاز اگزوز سرد شده از طریق دریچه های روی تیرك دم خارج میشود.تعمیر و نگهداری این جنگنده ی هوایی حتی در خطوط مقدم میدان های نبرد و قابلیت حمل اسان و سریع با هر هواپیمای ترابری نیروی هوایی از دیگر مشخصه های این هلیكوپتر است.
توپ 20 میلیمتری؛راكت های 70 میلیمتری هایدرا ؛ موشك ضد تانك هلفایر(اتش جهنم) و موشك هوا به هوای استینگر از تسلیحات قابل حمل توسط كمانچی است.
برد این هلیكوپتر با مخازن سوخت داخلی 262 ناتیكال مایل و با مخازن سوخت خارجی كه در صورت لزوم روی بالچه های جدا شونده نصب میشوند به 1260 ناتیكال مایل افزایش میابد.

Brown helicopter with faceted surfaces flying. The two crew members inside cockpit are wearing bright orange vests


نوع مطلب : سلاح، 
برچسب ها : كمانچی، اولین هلیکوپتر رادار گریز، هلیکوپتر رادار گریز، رادار گریز، هلیکوپتر،
لینک های مرتبط : d،
نظرات ()
جمعه 17 شهریور 1396 09:06 ب.ظ
My brother suggested I would possibly like this website.
He was totally right. This publish actually made my day.
You cann't imagine just how a lot time I had spent
for this info! Thanks!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
چت روم

Menu


webkaran

----------
yahoo!
----------
Google
----------
Ask

رتبه سنج گوگل